Άνδρος 2015

Άνδρος 10 – 12 Ιουλίου 2015
collage
Συνεχίζοντας την παράδοση που μας θέλει – όσο κι αν περνάνε τα χρόνια – να βρίσκουμε κάθε καλοκαίρι λίγο χρόνο για να περάσουμε μεταξύ μας, αυτή τη χρονιά αποφασίστηκε ταξίδι αστραπή στη γειτονική Άνδρο. Τα special occasions του Σαββατοκύριακου πολλά, αφού γιορτάσαμε και τα γενέθλια της Μαριάννας που είχαν προηγηθεί τον Ιούνιο. Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι για πρώτη φορά στα χρονικά η παρέα μας αποτελλούνταν από 5 άτομα! Η φίλη Φωτεινή, με την οποία να σημειωθεί ότι κάναμε τις πρώτες μας διακοπές σε Πάρο, Σύρο και Αμοργό, κατέβηκε από τη Θεσσαλονίκη ώστε να μας συνοδεύσει για το 3ήμερο. Διακοπές λοιπόν με τη Φωτεινή και πάλι μετά από το 2006! Όπως είναι φυσικό, το φαγητό δεν μπορεί να λείπει ούτε από τις εξορμήσεις μας και η Άνδρος μας το προσέφερε απλόχερα, πεντανόστιμο και σε εξαιρετικές τιμές! Διαβάστε λοιπόν παρακάτω για περισσότερες λεπτομέρειες.

Άνδρος λοιπόν! Είναι το βορειότερο νησί των Κυκλάδων και το δεύτερο μεγαλύτερο σε έκταση μετά τη Νάξο. Γνωστό πολύ και για εξορμήσεις 3ημέρου, λόγω της πολύ κοντινής του απόστασης από την Αθήνα. Καράβια αναχωρούν καθημερινά από το λιμάνι της Ραφήνας και σε 2 ωρίτσες περίπου βρίσκονται στο λιμάνι του Γαυρίου. Δωμάτιο είχαμε κλείσει ένα για όλες, σε κάποια ενοικιαζόμενα στο Μπατσί, όπου βρίσκεται και κυρίως η ζωή του νησιού. Μικρή παρένθεση εδώ να κάνουμε για να πούμε ότι καθόλου ευχαριστημένες δεν μείναμε από τον ιδιοκτήτη των δωματιών καθώς ενώ είχαμε συμφωνήσει για ένα δωμάτιο με διαφορετική τιμή από το τηλέφωνο, ήθελε να μας χρεώσει για άλλο δωμάτιο ακριβότερα – κάτι το οποίο προφανώς δεν έγινε αλλά αξίζει να σημειωθεί. Το δωμάτιό μας ήταν ένα 4κλινο στο οποίο προστέθηκε ένα ράντζο της κακιάς ώρας, θα μιλήσουμε γι’αυτό αναλυτικότερα και παρακάτω.

Τα συναισθήματα μας για την Άνδρο ποικίλουν, σε κάποιες άρεσε, σε κάποιες όχι και τόσο, αλλά ένα είναι το δεδομένο και για τις 5. Φάγαμε εξαιρετικά και σε πολύ καλές τιμές! Αναλυτικά:

Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015 – Ο Γιακουμής

Μόλις έχουμε φτάσει στο Μπατσί και αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματά μας στο δωμάτιο (καλά τακτοποιήσαμε που λέει ο λόγος, μάλλον πετάξαμε τις βαλίτσες μας), αποφασίστηκε να γίνει η κλήρωση για το ποια θα κοιμηθεί στο ράντζο. Νικήτρια(!) και τυχερή(!) της πρώτης βραδιάς ανακηρύσσεται η Μαριάννα μετά την πλήρως δημοκρατική διαδικασία των αριθμακίων και ξεκινάμε τη βόλτα μας για το κέντρο του Μπατσίου.

Η Ραλλού ήξερε από προηγούμενη επίσκεψή της στο νησί για την ταβέρνα του Γιακουμή και αν και δεν είχε τραπεζάκια στην παραλία όπως άλλες, αποφασίσαμε να την εμπιστευτούμε. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε πλήρως, αφού φάγαμε τα καλύτερα ίσως θαλασσινά που έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο καιρό! Το μενού περιείχε:

• Χόρτα αλμύρα
  • Φάβα
  • Σαρδέλα ψητή με εξαιρετικό λαδολέμονο με μουστάρδα που την έκανε πεντανόστιμη
  • Καλαμάρι ψητό φρέσκο με την ίδια σάλτσα
  • Χταπόδι ψητό
  • Σκουμπρί
  • Γαρίδες τηγανιτές
  • Πατάτες τηγανιτές

Τα παραπάνω πιάτα ήταν φρεσκότατα και πολύ ωραία μαγειρεμένα. Πραγματικά αξίζει να τα δοκιμάσετε. Για ποτό οι μισές στραφήκαμε στο ούζο, τον κλασικό καλοκαιρινό μας φίλο και οι υπόλοιπες προτίμησαν τσιπουράκι. Στο τέλος κερασμένος σπιτικός χαλβάς για όσους δεν νοούνται να ολοκληρώσουν ένα γεύμα χωρίς γλυκό. Τιμή για όλα αυτά λίγο λιγότερο από 70€ συνολικά, κάτι που έκανε την εμπειρία μας ακόμα πιο ευχάριστη.

o giakoumis

Σάββατο 11 Ιουλίου 2015 – Ο Κόσσης

Την επομένη, η μέρα μας ξεκίνησε με μπανάκι στην παραλία Ζόρκος (ή Ζόργκος δεν έχω καταλάβει ακόμα ποια από τις δύο ονομασίες είναι η σωστή). Βρίσκεται στην βόρεια πλευρά του νησιού και χρειάζεσαι περίπου 30 λεπτά να φτάσεις από το Μπατσί, διασχίζοντας για περίπου 10 από αυτά χωματόδρομο, ο οποίος όμως είναι πολύ καλής ποιότητας οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα. Η παραλία είναι πανέμορφη, με άμμο και καθαρά νερά. Δυστυχώς φυσούσε εκείνη τη μέρα με αποτέλεσμα να έχει αρκετό κύμα, αλλά αυτό δεν μας εμπόδισε να χαρούμε το μπάνιο μας.

Στο δρόμο του γυρισμού, στον Άνω Φελλό, βρίσκεται η φάρμα – ταβέρνα «Ο Κόσσης». Το κρέας είναι η σπεσιαλιτέ τους και είναι δικής τους παραγωγής. Μπαίνοντας συναντάς πολλά ζωάκια, τα οποία μπορείς να χαζέψεις και να αγαπήσεις, αν δεν σκεφτείς ότι κάποια από αυτά μάλλον θα καταλήξουν στο πιάτο σου κάποια στιγμή. Είδαμε λοιπόν παπάκια, κοτούλες, άλογα και πόνυ, γαλοπούλες, ελάφια και σκυλάκια (προφανώς δεν είναι όλα τα παραπάνω για κατανάλωση – ή τουλάχιστον έτσι ελπίζουμε!). Το μενού περιελάμβανε:

• Ψημένο ψωμί
  • Τζατζίκι
  • Χόρτα αλμύρα
  • Παϊδάκια αρνίσια
  • Παϊδάκια κοτόπουλο
  • Κατσικάκι στη λαδόκολλα – πολύ μεγάλη μερίδα, ψημένο τέλεια κοβόταν με το πιρούνι
  • Πατάτες τηγανιτές

Όλα εξαιρετικά. Για ποτό προτιμήσαμε μπύρα αυτή τη φορά και μας κεράσανε στην αρχή και τσίπουρο. Στο τέλος κερασμένο ήταν επίσης και γιαουρτάκι με γλυκό του κουταλιού. Συνολο για όλα αυτά, περίπου 70€ (κάπου εκεί αρχίσαμε να σκεφτόμαστε ότι στην Άνδρο παίζει να κάνουν όλα 70€). Μετά από το πλήρως ικανοποιητικό μας γεύμα, κάναμε και την κλήρωση για τη δεύτερη τυχερή που θα κοιμόταν στο ράντζο, με αποτέλεσμα μετά να ακούμε για 2 μέρες τη γκρίνια της Ραλλούς που κληρώθηκε! Εύα, Φωτεινή, Χριστίνα high five, τη γλιτώσατε για αυτή τη φορά!

kossis

!Small Tips:

• Το πρωί εκείνης της ημέρας πήγαμε να αγοράσουμε πρωινό σε ένα φούρνο στο Μπατσί (δεν θυμάμαι το όνομά του) αλλά ήταν δίπλα στην ταβέρνα του Γιακουμή. Πήραμε κάτι εξαιρετικά λουκανικοπιτάκια, με ζύμη σχεδόν σαν κρουασάν που ήταν πεντανόστιμα. Επίσης με τον καφέ προσφέρει κουλουράκι κανέλας!

Κυριακή 12 Ιουλίου – Το μπαλκόνι του Αιγαίου

Τρίτη και τελευταία μέρα λοιπόν, αποφασίζουμε να πάμε για μπανάκι κάπου κοντά, για μην τρέχουμε να προλάβουμε το καράβι του γυρισμού το απόγευμα. Κατεβαίνουμε λοιπόν στην παραλία της Χρυσή Άμμου, στο δρόμο ανάμεσα σε Μπατσί και Γαύριο. Πρόκειται για οργανωμένη, αμμώδη παραλία. Είχε πολύ κόσμο αλλά μπορέσαμε να βρούμε ξαπλώστρες και ομπρέλα μπροστά ακριβώς στην παραλία.

Αφού κάναμε το μπανάκι μας, πήραμε το δρόμο προς τη Χώρα με κατεύθυνση το Άνω Απροβάτο και την ταβέρνα «Το μπαλκόνι του Αιγαίου». Η οποία είναι όνομα και πράμα! Ανεβαίναμε για ώρα μέχρι να φτάσουμε. Το μαγαζί από μόνο του δεν λέει τίποτα ιδιαίτερο, αλλά έχει καταπληκτική θέα. Ένα αρνητικό ήταν ότι φυσούσε υπερβολικά, με αποτέλεσμα να κρυώνουμε αλλά και να κάνουν τρομακτικούς θορύβους οι τσίγκοι στο μπαλκόνι, όλα αυτά όμως δεν μας εμπόδισαν να χαρούμε το γεύμα μας. Αυτή τη φορά παραγγείλαμε:

• Τζατζίκι
  • Χόρτα
  • Κεφτεδάκια
  • Φουρτάλια με λουκάνικο
  • Κόκορα κοκκινιστό με μακαρόνια
  • Μοσχαράκι κατσαρόλας με πατάτες
  • Πατάτες τηγανιτές

Θα ακουστώ κουραστική, αλλά για άλλη μια φορά ήταν όλα πολύ νόστιμα! Ήπιαμε λίγο μπύρα, αλλά με μέτρο γιατι είχαμε και το ταξίδι του γυρισμού μπροστά μας. Μας κεράσανε επίσης γιαούρτι με διάφορα γλυκά του κουταλιού. Και πάνω που ήμασταν έτοιμες να δώσουμε το κλασικό πλέον 70ευρω, έρχεται ένας λογαριασμός 50€! Πραγματικά καταπληκτική τιμή, ειδικά αν συνυπολογίσεις τις μερίδες και το πόσο νόστιμα ήταν όλα!

mpalkoni

!Small Tips:

• Πάρτε μαζί σας οπωσδήποτε κάποιο ζακετάκι, γιατί είναι πολύ ψηλά και όταν φυσάει κάνει κρύο!

Extra πληροφορίες για το νησί

• Η Χώρα της Άνδρου βρίσκεται περίπου 40 λεπτά με το αυτοκίνητο από το Μπατσί. Κάναμε μια βόλτα κι εκεί, αλλά δεν έχει κανένα ιδιαίτερο μαγαζί για να κάτσεις, παρά μόνο κάποια πολύ τουριστικά καφέ στην πλατεία τα οποία είχαν πολύ κόσμο. Δεν είναι η παραδοσιακή γραφική κυκλαδίτικη χώρα που μπορεί να έχει κάποιος στο μυαλό του, έχει αρχοντικά περίπου στο στυλ της Σύρου. Είτε ενθουσιαστείς είτε όχι, καλό είναι να κάνεις μια βόλτα να τη δεις με τα μάτια σου. Α! Και αν θες να αγοράσεις αμυγδαλωτά που είναι παραδοσιακά στο νησί!
  • Ποτό ήπιαμε στη Σκάλα και στο Capriccio στο Μπατσί. Πολύ κόσμος και πολύ ακριβά ποτά. 10€ το κοκτέηλ είναι υπερβολή…
  • Σίγουρα το νησί θα έχει πολλές ομορφιές που δεν ανακαλύψαμε και ούτε θα ήταν δυνατόν μέσα σε ένα ΣΚ. Αν πάτε ή αν έχετε πάει ήδη, μπορείτε να μας τις παραθέσετε με σχόλια!

Τέλος λοιπόν για τις διακοπούλες μας, η οποίες σημαδεύτηκαν ελαφρώς και από τις πολιτικές εξελίξεις εκείνων των ημερών, αλλά ήρθαν για να αποδείξουν τα εξής. Πρώτον, πως ο λόγος που τα theme night girls είναι 4 και όχι 5 είναι καθαρά γεωγραφικός. Και δεύτερον, πως όσα χρόνια και αν περάσουν, από το 2004 που κάναμε τις πρώτες μας διακοπές στην Πάρο μέχρι και το 2015 που βρισκόμαστε σήμερα, η παρέα μας είναι εδώ – με ελαφρώς διαφορετική σύνθεση ανάλογα με τις συνθήκες κάθε φορά – αλλά με αναλλοίωτα δύο πράγματα. Την αγάπη μας η μία για την άλλη και την αγάπη μας για το καλό φαγητό! Και του χρόνου κορίτσια μου!!!!!